2015. március 20., péntek

Vendégeket várunk? Papucsot nekik!

szobai papucs_35
 

Továbbgondoltam az említett cikket és egy kicsit feltúrbóztam a papucsot. Egyrészt más technikával készítettem el a felső részét. Az un. quilt-as -you -go technikával. Próbáltam már valami frappáns fordítást találni neki, de egyelőre nem sikerült. Ha valakinek van valami jó ötlete ne kíméljen! :) A technika lényege az, hogy a hagyományos foltvarrással ellentétben nem utólag tűzzük le a munkánkat, hanem menet közben. Ahogy felvarrjuk a kis darabokat már tűzzük is- akár darabonként. 
A másik újítás a well-soft belső réteg. Ettől nemcsak pihe puha lesz, hanem meleg is.

A harmadik újítás, hogy bár egyelőre meghagytam a vászon talpat, tettem rá mintát pufi festékkel. Ettől csúszás-gátlós lett a talp!
Anyagszükséglet:
  •  színes, mintás vászondarabok a papucs felső-részének
  • kb  50 x  50 cm táskabélés a papucs felső részéhez és a talpához
  • kb  50 x  50 cm well-soft a  papucs talpához és a felső részhez
  • kb  30 x  30 cm 150 grammos flíz a papucs talpához
  • kb  30 x  30 cm vászon a  papucs talpához
  • 2 db A4-es dekorgumi lap 
  • 2 méter ferdepánt
  • ragasztóspray
  • pufi festék
A papucs szabásmintáját egy méretben készítettem el. Ez  38-as lábra illik. Aki ennél kisebbet-nagyobbat szeretne, az ennek megfelelően nagyítsa, kicsinyítse.
A szabásmintát ingyen  letöltheted innen: Vendégpapucs
PD_papucs_szabasminta_A4-1
Akkor nézzük a papucs elkészítésének menetét képekben:
Első lépésként ki kell vágnunk egy 20 cm x 20 cm-es négyzetet táskabélésből és vászonból. Ez a méret egy 37-38 cm papucs felső részének lesz elegendő. A két réteget ,ragasztóspray-el összefogtam és behelyeztem a varrógép alá.
Középre kiválasztottam egy kis mintát. Itt egy szívecskét.
szobai papucs__01
 A másrodik darabot színével ráfordítottam amintára és levarrtam.
Kihajtottam és a harmadik kis darabot is levarrtam. Kicsit a kunyhó mintájának sorrendjét követtem, azaz, körbe haladtam a darabkákkal. Viszont itt csak arra figyeltem hogy a következő darab mindig lefedje a meglévő minta 
szobai papucs__02
 Kihajtottam és a harmadik kis darabot is levarrtam. Kicsit a kunyhó mintájának sorrendjét követtem, azaz, körbe haladtam a darabkákkal. Viszont, itt csak arra figyeltem hogy a következő darab mindig lefedje a meglévő minta  szélét., az anyagdarabkák szélessége változó volt (amilyet találtam)
szobai papucs__03
szobai papucs__04
 A 20 x 20 cm-es blokk gyorsan elkészül.
szobai papucs__05
 A tűzést darabonként is elkezdhetjük, nekem egyszerűbbnek tűnt, hogy utólag tűzzek, mert 3 különböző színű cérnát használtam. Először letűztem a piros mintás anyagokat, aztán a  világos türkizt, majd a sötét türkizt.minden darabot hosszában. De lehet díszítő motívumokat, vagy szabadkezes tűzést is használni!
szobai papucs__06
 Elkészült a két mintás felsőrész. A szépségét és különlegességét a szabálytalanság adja. A harmóniát pedig az anyagválasztás!
szobai papucs__07
 Szétszedtem egy régi elhasznált papucsot és készítettem belőle sablont. A felső részt rátűztem a blokkomra és körbevágtam a mintát.
szobai papucs__08
 A két kivágott felsőrészt ráragasztottam ragasztóspay-vel a well-soft anyagra.
szobai papucs__09
 A well soft szerencsére jól ragad. Cikk-cakk öltéssel körbevarrtam a darabot:
szobai papucs__10
 A felső részét  (ahol bedugjuk a papucsba a lábunkat)  ferde-pánttal szegtem be. (illetve a képen szegőpánttal, de ez ne zavarjon össze senkit) A lényeg, hoyg először belülről varrtam fel, majd utána áthajtottam a felső részére és ott is levarrtam.
szobai papucs__13
 A kész felső részeket félretesszük kicsit és összeállítjuk a talpat. A sorrend alulról felfelé: vászon, táskabélés, dekorgumi, flíz. A dekorgumi kb 1 cm-el kisebb. Ennek azért van jelentősége, hogy hagyományos varrógéppel is el tudjuk készíteni a papucsunkat:
szobai papucs__29
A rétegeket ragasztóspay-vel rögzítsük egymáshoz. Végül a flízre ráragasztjuk a well-softot is. majd az egészet összevarrjuk cikcakk öltéssel. A well-softot utólag is körbevághatjuk. Talán úgy egyszerűbb is varrni.
szobai papucs__12
 Ilyen a kész talp alulról:
szobai papucs__14
 Ilyen pedig felülről:
szobai papucs__15
 Rátűzzük gombostűvel a felső részt. 
szobai papucs__16
Ez egy másik papucs, de a képen jól látszik, hogy érdemes a varrás előtt ellenőrizni egyformán tűztük -e fel őket:
szobai papucs__33
 Majd összevarrjuk. Én itt is cikcakk öltést használtam.
szobai papucs__17
 A talpon kezdve felvarrjuk a ferde-pántot. (Vagy a szegőpántot)
szobai papucs__18
 Majd a színoldalán is rögzítjük. A ferdepánt összeillesztését a sarkaknál készítettem el. Ez talán az egész papucs elkészítésének a legnehezebb része.
szobai papucs__19
Végül a talpakat díszíthetjük pufi festékkel. Ennek száradási ideje elég hosszú, úgyhogy időben tessék elkezdeni a papucs készítését! :)
IMG_0280_resize
Végül, ízelítőnek néhány kép az eddig elkészített papucsaimról:
szobai papucs_34
szobai papucs_35
szobai papucs_39
szobai papucs_37
szobai papucs_38
Nézd meg a papucsok csajos verziójáz is: Csajos szobai papucs




 
 
 
  Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése