2015. június 29., hétfő

Csajos szobai patchwork papucs




IMG_0375_j_resizeSzeretnél igazán egyedi szobai papucsot, vagy vendégpapucsot készíteni?

A következőkben mutatok egy egyszerű patchwork technikát,és egy rövid képes leírást, aminek a segítségével maradék anyagból készíthetsz magadnak, a családtagoknak és a vendégeidnek különleges szobai papucsot. Akik látták a korábbi bejegyzésemet a vendégpapucsról, azoknak csak kis  újdonságot tartalmaz a következő bejegyzés, de aki még nem olvasta, azoknak itt a remek alkalom! 

Az utóbbi időben sokan érdeklődtek a csajos színű papucsokkal kapcsolatban. Megvizsgáltam a maradékos dobozaimat és kitaláltam, hogy készítek egy bézs-rózsaszín összeállítást. Olyan sokféle anyagot találtam, ebben a kért színben, hogy egy szuszra 12 darabot készítettem belőle. (azaz 6 párat)
IMG_0023_resize
Nézzük mi mindenre lesz még szükségünk!
Anyagszükséglet:
  • színes, mintás vászondarabok a papucs felső-részének
  • kb  50 x  50 cm táskabélés a papucs felső részéhez és a talpához
  • kb  50 x  50 cm well-soft a  papucs talpához és a felső részhez
  • kb  30 x  30 cm 150 grammos flíz a papucs talpához
  • kb  30 x  30 cm textilbőr a  papucs talpához
  • 2 db A4-es dekorgumi lap 
  • 2 méter ferdepánt
  • ragasztóspray
A papucs szabásmintáját egy méretben készítettem el. Ez  38-as lábra illik. Aki ennél kisebbet-nagyobbat szeretne, az ennek megfelelően nagyítsa, kicsinyítse.
A szabásmintát ingyen letöltheted innen: Vendégpapucs
PD_papucs_szabasminta_A4-1
A papucs felső része quilt-as-you-go technikával készült, amiről bővebben olvashatsz ITT .
A papucs összeállításának menetéről pedig egy korábbi bejegyzésemben: Vendégeket várunk? Papucsot nekik!
Legközelebb egy csajos takarót készítek ezekből az anyagokból! Ugye milyen jól néznek ki együtt? 😉
IMG_0033_resize
IMG_0035_resizeA fenti képek láttán többször kaptam azt a kérdést, hogy szép-szép ez a sok négyzet így együtt, de hogyan lesz belőle papucs? Így! :)IMG_0042_j_resizeA méretre vágott darabok elejét ferde-pánttal szegtem be. Ezután következett az összeállításuk:IMG_0278_resizeA talp is több rétegből áll, ahogy korábban bemutattam. Cikk-cakk öltéssel fogtam össze a rétegeket.IMG_0279_resizeVégül körbe is kapott a papucs ferde-pántot. Az alján géppel, a tetején kézzel varrva. Így lett igazi kézműves papucs!IMG_0380_resizeA talpa már jó minőségű textilbőr, amit a Kell-me-től vásároltam.
És végül néhány fotó az első kész papucsról. .)IMG_0385_resize
IMG_0366_resize
IMG_0368_resize
IMG_0371_resize
IMG_0375_j_resizeHa nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

1 megjegyzés: