2016. augusztus 20., szombat

Patchwork Dinnye -tolltartó

Még talán nem ért véget a dinnyeszezon, de hamarosan kezdődik az iskola. Éppen ezért úgy gondoltam jól mutatna egy dinnye (szelet) formájú tolltartó.  Sokfelé kutattam nekem tetsző dinnye forma felé, de végül nem maradt más csak a szerkesztés. Csillával ketten törtük a fejünket a logikán, hogyan kell a dinnye alsó részének pontos méretét meghatározni. Eltartott egy ideig de végül sikerült! Pont olyan lett mint képzeltem! :)
A csíkos megoldást pedig már régen kinéztem magamnak. Most, hogy elkészült az első darab tanulva a hibáiból a piros párja már tökéletes lesz!
Ha valakinek van kedve hozzá, az alábbi linken megtalálja a szabásmintát:
Dinnye tolltartó szabásminta

(A szabásminta a www.szilvifoltvarras.hu oldalról tölthető le. Ingyenes termék. A kosárba tétel után a  pénztárnál nem kell fizetni és a letöltési linket a megadott postafiókba fogod megkapni.)

Szükséges anyagok:
  • rózsaszín vagy piros anyagmaradék (3-4 cm szélesek) az elejéhez és a rózsaszín szegőpánthoz
  • kesztyűbélés
  • táskamerevítő közbélés
  • rózsaszín anyag (a belsejének)
  • sötétzöld anyag a dinnye aljának
  • világoszöld ferdepánt és sötétzöld ferdepánt
  • fekete filc a magoknak (vagy fekete hímzőfonal)
  • 18 cm-es rózsaszín (vagy piros) cipzár



A dinnyeszelet mintáját quilt-as-you-go technikával készítettem el.
A szendvics sorrendje a következő: Rózsaszín alap (belső rész) táskamerevítő közbélés, kesztyűbélés


Formára vágta, de egy kicsit nagyobbra hagytam. (Később majd ráér pontosan méretre vágni)

 Alsó csíkot a szélére illesztettem színével felfelé és ráfektettem a másodikat színével lefelé. A jobb oldalán talpszélességnyi távolságban levarrtam.


A következő csík:

 A következő:

  Kész! :)
Most már ki  lehet pontosan vágni a  sablon segítségével.


A következő lépés a világoszöld ferdepánt felvarrása volt, DE jobban tettem volna, ha előbb a rózsaszín szegőpántot varrom fel a felső részére!

Ja, igen és dinnyemagok!!! MOST kell őket szépen felvarrni! (és könnyebb is mint utólag!)

3 cm széles ferdepántot készítettem.

 A dinnye alsó részétől kb 1 cm-re varrtam fel. Majd szépen visszahajtottam rá és a szélét egyenes varrással rögzítettem (különben a ferdepánt visszakunkorodik!) Persze lehet rá ívet is szabni. Valamiért nekem ez a ferdepántos megoldás volt a szimpatikus.
 Ezt követte a zöld ferdepánt. 3,5 vagy 4 cm-es szélességben. Ha azt szeretnénk, hogy a dinnyehéj is legyen legalább 1 cm, akkor inkább 4 cm-eset vágjunk ki és 1 cm talpszélességben varrjuk fel!





A hátoldalán kézzel varrtam le.
Az alábbi képen látható, hogy a zöld dinnyehéj elkészítése után varrtam fel a rózsaszín szegőt a tetejére. Ez azért volt rossz döntés, mert így a dinnye húsa "túlfut" a dinnye héján. :(

Így valahogy. Érdemes  a sorrendet megcserélni. 

Az alsó rész: rózsaszín,  kesztyűbélés, táskamerevítő,zöld anyag. Összeragasztottam őket ragasztósprayvel.

Előbb végigvarrtam a  középvonalat (felül zöld, alul rózsaszín cérnával). Majd 1-1 centiként megtűztem, így kicsit csíkos lett.

Ismét a ferdepánt következik (3,5 vagy esetleg 4 cm széles-kinek mi esik kézre)

Az egyik oldal közepén kell elkezdeni a varrást! (Nem is tudom, hogy ez az alapvető dolog miért nem jutott eszembe! Sajnos én az egyik csücskénél kezdtem és az összeillesztésnél voltak is vele gondjaim)
A csücsöknél nem kell végigvarrni.

 Hajtogatunk kicsit...

 Majd ahol az előbb abbahagytuk a varrást pontosan attól a ponttól folytatjuk tovább.

Átfordítva a szegőpánt a belső oldalra. Kézi varrással rögzítettem.


Készen van a szeletke! (Hoppá, a magok lemaradtak!!)



 Kézzel varrtam össze:

 Ilyen belül, már csak cipzár hiányzik!
  Azt is megkapja!

Hátraöltéssel, hogy stabil legyen. Majd a cipzár alján keresztöltéssel, hogy ne pöndörödjön fel.
 A végét is össze lehet már varrni:

Készen is van! :)







Jó munkát kívánok hozzá! :)

Szilvi

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

2 megjegyzés:

  1. Mint mindig, most is nagyon ötletes dolgot találtál ki. Én a fiamnak (17) sötétebb színekkel (ugyan nem dinnye néven) de megcsinálom. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Örülök, hogy tetszik! :) Eltudnám képzelni farmerből is. Kék dinnye! :) Ha lehet, majd mutasd meg kíváncsi lennék rá!

      Törlés