2014. május 18., vasárnap

1. rész - Nefelejcs (forget-me-not)

Egy összetett munkán dolgozom. A takaró -bár méretileg nem lesz túl nagy- 10 különböző blokkot tartalmaz. A mai naptól kezdve megosztom Veletek, hogyan készült el egy-egy blokk.
Minden blokknak más a mintája. Bár  igaz, hogy applikált blokkokról lesz szó, de van, hogy egy kicsit eltér a technikája az egyszerű gépi applikációtól.


Az első blokkon, amit szeretnék megmutatni egy kis csokor nefelejcset  láthattok.

Mivel nem állt rendelkezésemre nefelejcs motívum, ezért inspiráció után kerestem a neten.

Íme néhány gyönyörű nefelejcs fotó!





Ez a két csendélet is egyszerűen mesés!





Minta keresés közben pedig ezt a tetoválás mintát találtam. Milyen szépen mutatna egy quilt munkán is!


És ha már a tetoválásoknál tartunk: :)


Végül egy egyszerű minta, ami akár sablonként is használható:


Mindenképpen valami egyszerű nefelejcsre volt szükségem, mert ez illik a takaróhoz. A fenti inspirációk hatására végül magam készítettem egy rajzot és az alapján vágtam ki a sablont.




Hármas csokor. Kevésnek találtam :)




Ragasztófátyollal rögzítettem a virágokat, majd díszítő motívummal applikáltam az alapra.

Szándékosan félköríves díszítő motívumot használtam. Úgy gondoltam ez illik a virágszirom széléhez.


A közepét hímzőfonállal díszítettem:

Ilyen lett a végeredmény. utólag kicsit elbizonytalanított, hogy lehet jobb lett volna egyszerű sűrű cikk-cakk-ot használnom, ahogy szoktam. Ehhez a virághoz talán kicsit sok volt a díszítő motívumos applikálás.


A tűzéssel díszített blokkot, majd a kész takaróban láthatjátok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése