2014. május 21., szerda

2. rész -Napraforgó (Sunflower)


A takaró második blokkja a napraforgó. Napraforgó mintából találunk több változatot is az interneten, ha egy kicsit körülnézünk.  Ebben a bejegyzésben bemutatom az inspirációkat és az elkészítés módját.
Az egyik elterjedt a drezdai virág típusú napraforgó.Íme néhány szép munka:






http://celticthistlestitches.blogspot.hu/2012/04/sunflowers-and-sewing.html
Annyit elárulhatok, hogy egy babának készítek takarót, ezért  a fenti mintánál  egy játékosabb fajta napraforgót választottam. Nyilas Kálmánné Kreatív otthon című könyve  tele van játékos háromdimenziós ötletekkel, amelyek akár  gyerekjátéknak is készülhetnek, akár  lakásdekorációnak is használhatóak  A 14. oldalon található egy  kézzel készíthető napraforgó minta.




Annyit változtattam a leíráson, hogy  - természetesen lustaságból- az utolsó lépés kivételével mindent géppel varrtam meg.

Szükségem volt egy 11 cm átmérőjű körre. (A sablonomat a kislányom már kezelésbe vette. :) )


A kivágott kört félbe hajtottam, majd újra félbe. Így kaptam a következő kis negyedet:



A kis negyedeket nagyon laza nagy öltéssel összevarrtam. eredetileg kézzel kellett volna összeöltögetne,  hogy utána a laza öltéseket könnyen össze tudjam húzni.

A gépi varrásnál is  meg tudtam ezt oldani, mert a felső szálat sikerült annyira lazára beállítani, hogy a varrás engedte a szál meghúzását. Így kptam az alábbi kis szírmokat:


A szírmokat egymással átfedésben rávarrtam egy kockás alapra. A kockás anyag szintén egy 11 cm-es körből állt:


És készen is van a napraforgó előlapja:


Az előlapot a szirmok tövénél már kézzel varrtam rá a  hátlapra.


Majd a felvarrt virágot kitömtem egy kis töltőflízzel. Ilyen lett felülnézetből:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése