2014. október 8., szerda

Kisvonat repülő vadlibákkal és szélforgókkal

A következőkben a vonatos párna elkészítését szeretném bemutatni nektek. A párna keretezésének elkészítésekor egy Interneten látott minta inspirált. Megtetszett a színvilága. :) Kicsit körülnéztem a maradék anyagok között és hamar rájöttem, hogy ilyet én is tudok készíteni, mert van miből válogatnom hozzá! 

A párna mérete: 40 x 60 cm.

A vonatos applikáció mellett a kerethez két egyszerű klasszikus patchwork motívumot használtam fel: a szélforgót és a repülő vadlibákat. A szélforgó az egyik legegyszerűbb négyes blokk. A repülő vadlibákból kettő fér el hivatalosan egy blokkban, de ha sorba rendezzük őket, akkor egy szép hosszú motívumot lehet kirakni belőlük. A motívum így emlékeztet minket igazán a vadlibák vándorlásához.

Először  vadlibák elkészítése következik:

Mindenféle maradék anyagot használtam, ezért készítettem sablont hozzá. Először a világos anyagokból kivágtam a nagy háromszögeket. A hosszabb oldaluk 11,5 cm  7mm-es varrásszélességgel együtt, a rövidebb szára 6,5 cm.


A kisebb háromszögek oldalai: 6,5 cm-eresek


Összevarrtam a darabokat.


Ezután következett a szélforgók készítése.
A négy darab külön-külön:


Kettő-kettő összevarrva:


Fontos a pontos illesztés:


Akkor lesz szép, ha a háromszögek egy pontban találkoznak.


Elkészült az első.  A végleges mérete: 11,5 x 11,5 cm (7 mm-es) varrásráhagyással együtt.  A párna kerete 10 cm széles lesz, ezért volt szükség ilyen méretű szélforgók elkészítésére.Még 3 darab szükséges:


Íme a négy darab:

Észrevettétek, hogy kettő jobbra forog kettő meg balra? :) Mondhatnám, hogy szándékos volt, de ez nem igaz. Oda kell figyelni a sorrendre!!

A kész vadlibákat is sorba varrtam, így már befejezhettem a párna keretezését.


 Ezt követően helyeztem el a mintát  párnán. Ennek két oka van: Jobban tudom forgatni a gép alatt az anyagot, mert van mit megfogni, a másik oka pedig az, hogy így jobban láttam hová helyezzem el a mintát a kerethez viszonyítva.Nagyobb daraboknál, mint például a takaró, nem biztos, hogy célszerűbb lenne előbb felvarrni a keretet (nem is szoktam) mert ott inkább nehezítené az applikálást a sok(felesleges) anyag.


A vonatos sablon megvásárolható :ITT

Az applikálást a szokásos módszerrel végeztem. A sablont kinyomtattam és kartonra ragasztottam a darabjait. 

A teljes rajzot pedig segédfóliára rajzoltam át.


Először a kiválasztott anyagokra kétoldalú vetexet vasaltam, ezt követően a sablont (színoldalával lefelé fordítva) rárajzoltam a vetex papírjára. Kivágtam a mintát, majd a papír eltávolítása után ráhelyeztem a kockás alapra. A rátétminta elkészítésénél használtam segédfóliát, hogy minden darab a megfelelő helyre kerüljön:


Rávasalva:


 Íme az applikálás, szépen sorban felvarrtam a kis darabokat:




Készen van:


Ragasztóspray segítségével rásimítottam a vlies-re a kész előlapot és a hátlapot. Gombostűvel rögzítettem.


Összevarrtam cikk-cakk öltéssel a széleket és a felesleges anyagot (vlies, hátlap) levágtam. Ezzel a "technikával" biztosan van aki vitatkozna. A tűzés előtt mindig a széleket rögzítem, holott  a tűzést belülről kifelé kellene kezdeni. Ennek az egyik oka, hogy a tűzés tolhat még az anyagon és "puklis" lehet tőle éppen akár a minta közepén. Tapasztalatom szerint, az ilyen kisebb daraboknál a ragasztóspray jól rögzíti a három réteget és nekem megkönnyíti a munkát, ha előbb a széleket rögzítem varrással. Így megszabadulok a gombostűktől és könnyen forgathatom az előlapot a gép alatt.




Már csak a párna hátlapja van hátra. Két darabból áll. Minél nagyobb az átfedés annál kevésbé nyílik szét, ha beletesszük a töltetet.  Persze feleslegesen nagy átfedésre sincs szükség, mert akkor az anyagot pocsékoljuk. A nagyobb részt szinte teljes hosszában szoktam leszabni. A 60 cm-es párnahossznál kb 50 cm-re. Az átfedés meg kb. 25 cm szokott lenni.
Először körbevarrom egyenes varrással. Kifordítom, és ellenőrzöm, hogy megfelelően sikerül-e. Utána még cikk-cakk öltéssel is rögzíteni szoktam. A cikk-cakk előtt a sarkokat átlósan levágom, nagyon közel a varrásvonalhoz. Így szebbek lesznek a csücskök kifordítva.


Így mutat, a kész párna.  (40x60cm-es IKEA töltetet használtam hozzá)


Jó alkotást mindenkinek! :)

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése