2016. január 14., csütörtök

Éjszakai hóesés



 A tél ihlette a takaró mintázatát és színeit. Év elején még a kedvenc lelőhelyeim zárva voltak, ezért a maradékos dobozokban kerestem hozzávalókat. A sok applikált minta következménye, hogy gyorsan telnek a maradékos dobozok, kisebb nagyobb hulladékkal. Főleg kisebbekkel. :) Nehézséget is okozott, hogy alig találtam nagyobb 20 cm-es darabokat. A párom nagyon segítőkész volt, mert felajánlotta az egyik kiselejtezett kopott sötétkék ingét (amely garantáltan nem ereszti már a színét), ebből készült végül a szegőpánt. 
Eredetileg felnőtt méretű takarót szerettem volna készíteni, de végül csak egy 100 x 140 cm-es gyerektakaró lett belőle.
Az elkészítéséhez többféle technikát alkalmaztam. A kék színű darabokat egyforma négyzetekre vágtam és összevarrtam. Itt elsősorban a pontos illesztésekre kellett figyelni, maga a technika nem bonyolult. :) A nagyobb elválasztó blokkokra hópelyheket applikáltam gépi applikálással, majd kiegészítésként nagyméretű drezdai tányér variációból készítettem még két hópelyhet. Végül ezeket is gépi applikálással rögzítettem az előlaphoz. 

A kisebb darabok összevarrása után játszottam a színekkel kicsit. Szándékosan nincs össze-vissza kevertem a színeket, mert úgy gondoltam, így jobban kifejezi a kavargó hóesést.

  A csíkokból négyzeteket varrtam.
  Majd a hópehely applikálásokat is elkészítettem. Ragasztófátyolra átmásoltam a mintát. A fátylat rávasaltam a  fehér vászonra, majd kivágtam a mintát. Eltávolítottam a hordozó papírt és a hópelyhet a kék négyzetre vasaltam. Az applikáláshoz pelenka öltést használtam.
Kicsit sziszifuszi volt, az apró mintázat miatt, de még mindig egyszerűbben, gyorsabban elkészült, mintha kézzel varrtam volna! :)

Kezd összeállnia  minta....


Elkészítettem az utolsó nagy hópelyhet is. A drezdai tányér elkészítésénél is gépi varrást alkalmaztam.

  És még az utolsó kirakó:
Bélésnek vatelint kapott, ami jóval nehezebb, mint a flíz, de melegebb is. Hátlapnak pedig polárt.  Utólag úgy érzem a két réteg  együtt megnehezítette a tűzést. Az volt a célom, hogy igazán meleg takaró legyen, ne csak egy dísz foltmunka. Cserébe  nehéz lett a takaró, a súlya a tűzésnél gyakran elhúzta, és emiatt nem lett minden ív olyan szép és tökéletes. De végeredményben pont olyan puha meleg lett, mint amilyennek szerettem volna! :) 

 Napsütötte havas  időben :)




További részletek a Foltvarrás Szilvivel 2016. januári számában, vagy a külön megvásárolható szabásmintában:

Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.

Ha szeretnéd megismerni az eddig megjelent magazinokat, akkor néz körül a webshopban. Az elmúlt egy évben megjelent online magazinokban 50 különböző szabásminta jelent meg, a táskáktól a takarókig: Foltvarrás Szilvivel online magazin:



7 megjegyzés:

  1. Gyönyörűen össze hoztad !! Gratulálok !
    Köszönöm, hogy meg osztottad velünk !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  2. Kedves Szilvia nagyon szép ez a takaró! Már várom

    a januári füzetet, már átultam az árát..:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó! Köszönöm! Én pedig várom az általad készített verziót! :)

      Törlés
  3. Csodálatos, hangulatos és nagyon ötletes az aplikálással. Jó érzés ránézni.

    VálaszTörlés
  4. Szép munka, nyugalmat és harmóniát áraszt magából!

    VálaszTörlés