2014. december 30., kedd

Újévi szerencsemalacos kötény készítése

 A játékkonyhához szükséges még néhány kiegészítő. Nem árt, ha van a főzéshez kéznél egy kötény is.  Közeledik az újév, ezért mintának egy újévi malackát használtam fel.  A malacka applikálással készült el. A következőkben a kötény készítését mutatom be lépésről lépésre. 


 Anyagszükséglet:

  • 40 cm mintás pamutvászon
  • 40 cm vetex a kötény megerősítéséhez
  • 3,5 méter rózsaszín ferde-pánt
  • 20 x 30 cm-es vajszínű pamutvászon (A zsebhez)
  • 20 x 30 cm-es vékony flíz a zseb merevítéséhet
  • 20 x 30 cm-es vajszínű vászon a zseb hátuljának
  • kisebb darabok rózsaszín, zöld, és piros mintás pamutvászon
  • fekete filc,
  • fekete, zöld és rózsaszín hímzőfonál

Első lépésként ki kell nyomtatni a malacka sablonját:







A sablon részleteit rajzoljuk át a ragasztófátyolra:


A kiválasztott anyagdarabokra vasaljuk fel a kétoldalú vetexet (vagy más néven ragasztófátylat.)

Vágjuk ki a darabokat és húzzuk le a papírt a hátoldalukról.

Készítsünk segédgóliát a sablon teljes rajzának segítségével.

A segédfólia segítségével minden apró darabot  könnyen a helyére illeszthetünk:

A kész malacka darabjait vasaljuk fel forró vasalóval. A vasalót csak nyomjuk rá az anyagra, nem szabad tolni rajta!
Varrógéppel varrjuk körbe a mintát. Használhatunk sűrű cikk-cakk öltést is, vagy díszítő motívumot. Én pelenkaöltéshez hasonló mintát használtam.

A varrás után hímezzük ki az apróbb részeket: szemöldök, száj, lóhere, farkinca.


Ha szeretnél többet is megtudni az applikálásról, akkor kattints az alábbi képre:


 A kötény zsebe kapott egy vékony flíz réteget, és egy hátlapot. A három réteget összevarrtam és ferde-pánttal beszegtem.

A kötény anyagára felvasaltam a vetexet. Ezzel adtam neki egy kis tartást:

Csomagolópapírból vágtam ki a  kötény  formáját.

Majd ezt a mintát rajzoltam át az anyagra:


A kivágott kötényformát is beszegtem ferde-pánttal. Előbb  a hátoldalán...


...utána  színoldalán:

Végül  az elejére felvarrtam a zsebet, a pántot és a megkötőjét:

Így néz ki használat közben :)


Jó munkát kívánok hozzá!

Szilvi

Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.

Ha szeretnéd megismerni az eddig megjelent magazinokat, akkor néz körül a webshopban. Az elmúlt egy évben megjelent online magazinokban 50 különböző szabásminta jelent meg, a táskáktól a takarókig: Foltvarrás Szilvivel online magazin:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése