2014. április 5., szombat

Patchwork kezdőknek - kézi applikáció

Ígéretem szerint a következőkben bemutatom a papírtechnikás applikálást lépésről lépésre!
Az American Patchwork &Quilting magazin 2014 februári számában megtetszett egy takaró. (A címlapon lévő), elhatároztam, hogy készítek egy ilyen mintájú és színvilágú terítőt az étkezőasztalunkra! :)


 Bursting with blooms
 A mintát  kicsinyíteni kellett, az eredeti ugyanis kb. 170 cm hosszú (és ugyanilyen széles). A virágmotívum is csak egy 20X20 cm-es blokkban kap helyet. Ennek megfelelően készítettem el a sablont. Azt hiszem, egy picit kitoltam magammal, mert túl kicsi lett a minta. Minél apróbb, annál nehezebb szépen elkészíteni!


A minta letölthető: http://www.allpeoplequilt.com/869

Az elő lépés a sablon elkészítése. Minden egyes darabot ki kell vágni egy puha kartonpapírból:

 Ezt követően a sablon segítségével felrajzoljuk a mintákat a kiválasztott anyagokra. A képen a "kék" színű leveleket rajzolom az anyagra. A kivágáskor figyelni kell a varrásráhagyásra. Kb egy 7 mm-es sávot kell ráhagyni amintára.
A kivágott anyagot ráférceljük a kartonra. 
 A sarkokat be kell hajtani:

 A mintát rárajzoltam az alapra. (Olyan ceruzával, ami a vasalástól eltűnik.)


A kis levélét rávarrom az alapra. A papírral együtt!! A karton segít a forma megtartásában. Vannak más módszerek is az applikálásra. Az egyik módszer, amivel a leggyakrabban találkozom, hogy gombostűvel rögzítik a formát. Véleményem szerint, A gombostű nagyon kényelmetlen lehet (könnyen megszúrhatja magát vele az ember!) és a formát sem "tartja" olyan szépen mint a karton.
Az öltést a hátlapon kezdjük.Az első öltés:

Életem első tanfolyamán (Debrecenben Müller Károlynétól) tanultam meg a kézi applikációt. A tanárunk szerint, minél apróbb öltéseket készítünk, annál szebb lesz a végeredmény. Az apró öltések alatt 2-3 millimétert kell érteni!  Ha szépen sikerülnek a kis öltések, akkor teljesen mindegy milyen színű cérnával készülnek, mert az öltést magát nem lehet látni! 
Így néz ki a hátlapon a varrás:
Ilyen lett elölről. A papír még benne van, ezért is látjuk a fércelést:

A hátlapon kicsit kivágjuk a varráson belül az anyagot. Erre azért van szükség, hogy kivegyük belőle a papírt.Vigyázni kell, hogy a varráson belül maradjunk. Ne ejtsünk akkora vágást, hogy az veszélyeztesse a varrást!
Kibontjuk a férccérnát:
Kivesszük a papírt:
 Így néz ki a levélke a papír kivétele után. Szépen megtartja a formáját!
Az anyag papírhoz fércelésekor az íveknél be kell vágni az anyagot:
 A kis darabokat összeöltögetjük a felvarrás előtt.


A szár felvarrásánál nem használtam papírt. Csak szépen összehajtogattam az anyagot:
 A "kész" virágot, szintén papírral együtt felvarrjuk a hátlapra:
Ilyen lett a végeredmény:

És végül a kész blokk:

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

8 megjegyzés:

  1. Így még nem applikáltam. Úgy már igen, hogy a sablonra varrás után vasalás és gombostűzés. Így is jónak tűnik, és így nem gombostűvel rögzítünk. Szép lett a blokkod, nagyon. Majd a végeredményt is szeretnénk látni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Úgy tanultam, hogy ezzel a technikával bárki készíthet rátétes mintákat, nem kell hozzá külön kézügyesség! Az biztos, hogy bármilyen formát ki lehet vele alakítani és az applikálás közben a papír tartja azt.

      A végeredményre még kicsit várni kell, de fel fogom tenni, ha elkészült!

      Törlés
  2. az applikálásnak ezt a módját nem ismertem.....köszönöm, hogy megmutattad! szép lett a munkád, remélem én is láthatom a végeredményt

    VálaszTörlés
  3. Nekem is teljesen új ez a technika. Hol találtad. Nagyon szép lett a blokk.

    VálaszTörlés
  4. Egy foltvarró tanfolyamon Debrecenben 1998-ban. A tanfolyamot Müller Károlyné tartotta. Meglep, hogy milyen sokan nem ismerik ezt a technikát.Azt hittem Magyarországon mindenki így tanítja az applikálást, csak a külföldi könyvekben/magazinokban van mindig a gombostűs verzió!

    VálaszTörlés
  5. Ez bizony nagyon szépen sikerült, gratulálok!
    Nem tudom, bele merek-e vágni ilyen aprólékos, picike mintába, noha nagyon csábít...
    Köszönöm, hogy megmutattad lépésről, lépésre!

    VálaszTörlés