2014. április 22., kedd

Tulipános kislány



 A hétvégén, a Húsvét alatt meglátogattuk a Húgomat. A legnagyobb kislányának két évvel ezelőtt készítettem egy takarót, aminek egyszerűen a "Tulipános kislány" nevet adtam. A névadó egy panel, amire véletlenül bukkantam rá egy anyagbeszerző körúton. A panel több blokkból állt. A középpontjában egy kislány, aki kertészkedik, virágot ültet. Elhatároztam, hogy valahogyan kibővítem a mintát gyermektakaró méretűre. Ezt az utat osztom meg most veletek.



A tulipán motívum fogott meg jobban. Úgy döntöttem, hogy egy tulipános blokkal fogom kibővíteni a mintát. Emlékeztem is rá, hogy egy magazinban láttam tulipános motívumot. A minta a Lena Patchwork magazin egyik számában jelent meg.( Sajnos, nem tudom pontosan megmondani melyikben, mert az utóbbi időben sokszor költözködtünk, aminek eredményeképpen nincs egyben az újság...)


Az újságban található blokk alapján készítettem el a saját változatomat. Egy ici-picit el is tér az eredetitől. Az újságban lévő blokk így néz ki: 

A színvilágot meghatározta a panel mintázata, ezért a zöld, a rózsaszín és a sárga mintás anyagokat részesítettem előnyben. :) A mintához szükséges anyagok feldarabolása eltartott egy ideig. Semmilyen "gyorsító" technikát nem vettem igénybe. (Kivéve Marcsit, aki segített darabolni, de az nem számít! vagy igen :) )
Aztán, egyszer csak elkezdtem összevarrni a kis darabkákat és sorra születtek meg a rózsaszín tulipánok!




Így néztek ki megfordítva, szétvasalva:


 Minden blokk négyféle tulipán összeállításából jött létre:



A kész tulipános blokkokat elrendeztem a panel blokkokkal, de valami még hiányzott. Mit gondoltok a panelhez tartozó mintás anyaggal ki tudnám tölteni az űrt? :)

Összevarrtam a  blokkokat,  volt segítségem is. A kilenc hónapos kislányom  folyamatosan próbált rám (és az anyagra) felkapaszkodni, miközben varrtam. :)


Nem voltam kibékülve végeredménnyel, továbbra is hiányérzetem volt. :( A mintás anyag a mintázata ellenére is "üresnek" tűnt:


Törtem a fejem egy ideig, de végül azt találtam ki, hogy egy tulipánt és egy sárga virágot applikálok az "üres" területre. A mintákat utólag pufi-technikával tettem kiemelkedővé:



Így már tetszett a "középminta", de még nyújtani kellett egy kicsit, hogy jobban takaró formája legyen. Ehhez a maradék anyagokat használtam fel- egyszerű, de szigorúan rendezett, csíkos mintaként!

Végül ilyen lett a kész takaró! 

(Sajnos november végén nem tudtam virágoskertben és napsütésben fotózni, ezért olyan "kopár" a háttér")
A takaró csak varrás-menti tűzést kapott. Tegnap azon tűnődtem, ahogy a kezemben tartottam, hogy elbírna egy kis díszítést is! :) Ha Fruzsi meg tud válni tőle egy időre, akkor  ezt még pótolni fogom! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése