2014. április 16., szerda

Virágos pillangós applikált babatakaró

A kézi applikáció után, következzen egy gépi applikációval készült babatakaró.
A babatakarószettet egy kedves ismerősömnek készítettem. Az újszülött kislányának kérte. Az Interneten találtunk egy inspirációt, ami a kiindulási alap volt. Az volt a kérés, hogy zöldet ne tegyünk bele. Én pedig azt javasoltam, hogy erős bordót sem! Inkább legyenek pasztell színek a takarószettben.



Az inspiráció:


Nézzük meg, hogyan készült el a takarószett!

Az első lépés a sablonok elkészítése volt. 

Ezt követte a sablonok kivágása:



A sablonok segítségével az anyagokra felrajzoljuk a mintákat és kivágjuk. Mivel most gépi applikációt használunk, nem kell varrásráhagyást számolni! Pontosan akkora méretet vágunk, mint amekkorára a végeredményt szeretnénk! 


A rögzítéshez két módszert szoktam használni. Az egyik a ragasztófátyol (vagy kétoldalú vetex), a másik a ragasztóspray. A ragasztófátyol biztosabb és az apró darabkák rögzítésénél sokkal egyszerűbb használni. Miután felvasaljuk az anyag hátoldalára a sablonokat is egyszerűbb rárajzolni és kivágni! Sőt ilyenkor használhatunk hétköznapi grafitceruzát is, hiszen nem az anyagra rajzolunk!


A ragasztóspray tényleg nagyon ragad!  :) Ha ezt használjuk , várhatóan a környezetünk és a kezünk is hamarosan tele lesz nyúlós ragadós anyaggal! Amihez, aztán mindenféle szöszmösz, cérnaszál és por hozzátapad! Természetesen a költségkímélőbb, ha ilyenkor a gombostűzést választjuk. Az előző két megoldás kényelmesebb, és biztosabb, hiszen az anyag teljes felületét rögzítjük!

A tűzésnél a varrógépet olyan sűrű öltéshosszra állítom, hogy éppen, hogy csak varrjon. Szinte a nullához közelít. Így lesz szép egyenletes, szinte homogén a varrás -mintha sűrű hímzés lenne. Emellett, a cikk-cakk varrást állítom be. A cikk-cakk hosszúságát viszont, majdnem maximálisra veszem.4-es fokozatra. Ez azért fontos, mert így biztosan rögzítjük az anyagot. Ha apró cikk-cakk-ot választunk (pl 2-es) akkor lehet vékonyabb lesz a keretünk, de mosáskor könnyen kibomolhat. Az első munkáimnál még én is beleestem ebbe a hibába, mert szerettem volna vékony, szinte láthatatlan rögzítést. Ehelyett ma már inkább igyekszem az anyaggal egyforma színű cérnát választani. Kivéve, ha az a cél, hogy látványosan elüssön a keret! :)



Amire még érdemes figyelni a varrógép beállításainál: A felső szálnak lazának kell lennie! Ellenkező esetben (különösen akkor, ha szoros) az alsó szál a varrás széleken fel-felbukkanhat. Ha fehér cérnát használunk alsó szálnak, akkor az eredmény "hangyás" varrás lehet a színes anyagokon! Ez pedig nagyon elcsúnyíthatja a végeredményt!


Ha készen vannak a kis blokkok, akkor összevarrjuk őket. Ebben z esetben én még a blokkok összeállítása után is készítettem rátétmintát:

 



Az előlapot -szintén ragasztóspray-vel rögzítem a béléshez (vlies). Ha nem használunk ragasztóspray-t, akkor mindenképpen javaslom az előlap-bélés-hátlap összetűzését gombostűvel. Még jobb ha összeférceljük a három anyagot. Tudom, néha nagyon időigényes, és ilyenkor már olyan közel van a végeredmény, hogy nagyon türelmetlenek vagyunk, és nincs kedvünk feleslegesen tűzögetni, meg varrogatni. Az igazság az, hogy ez nem felesleges munka, a végén többszörösen megtérül! Aki már járt úgy, hogy a három réteg varrásánál az eleje "puklis" lett, vagy a tűzés során meggyűrődött az anyag... az tudja mitől beszélek! Nem érdemes ezzel spórolni! Mivel a ragasztó-sprayvel csak az előlapot rögzítem, kisebb daraboknál én is gombostűzök, de nagyobb takaróknál 20 cm-enként hosszában és keresztben is fércelek!!

Ez után következik a varrás-menti tűzés. Érdemes arra figyelni, hogy a tű a két anyag közzé menjen, így lesz "láthatatlan"!

Ezután pedig a díszítés! 

Itt a mintát varrtam körbe: 

Itt pedig már szabad-kezes tűzést alkalmaztam. ha a varrógépen le ki lehet kapcsolni az alsó anyagtovábbítót, akkor csak egy egyszerű "kukacolótalp" szükséges hozzá! ...És sok-sok gyakorlás!! :)




A végeredmény:

A párna:




Az applikációs technikának egy másik módszere, ha nem készítünk kartonsablont. Erről szóló blogbejegyzést itt olvashatjátok:A párizsi lány -applikálás kartonsablon nélkül


Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése