2015. március 10., kedd

Játékkonyha fiús színekkel

Karácsonyra készítettem a kislányomnak egy székre húzható játékkonyhát. A részletes leírását itt olvashatjátok el: Játékkonyha készítése házilag  című blogbejegyzés  alatt. A konyha elkészítése nem bonyolult, de mindenképpen időigényes feladat, éppen ezért nem is terveztem, hogy rendelésre készítek hasonlót. A múlt hónapban mégis kivételt tettem. Az egyik  kihívás az volt, hogy ezúttal egy fiús darabot készítsek. A másik pedig, hogy állítható méretű legyen, hogy többféle magasságú széken is biztonsággal lehessen használni. Csenge konyháját a saját székünkre méreteztem, ezért ott még nem figyeltem az állíthatóságra.



Ez a konyha kicsit közelebb is áll a foltvarráshoz, mert a díszítő motívumoknak maradék anyagokat, foltokat használtam fel. Elsőként a konyha csempe motívumát alakítottam ki kék, bézs mintás ,6,5 cm -es négyzetekből:

Először összevarrtam őket kettesével....


...majd a kettes darbabokat újra


Ebből készült el a "csempe" minta. Maradék anyagokból dolgoztam, így semmilyen gyors-technikát nem tudtam alkalmazni.
! centiméteres csíkokat vágtam a kiválasztott anyagokból


Elrendeztem őket egy nekem tetsző sorrendben és...


 összevarrtam őket.


Ezután következett a név applikálása. A korábbi bejegyzésekben már bemutattam a  technikát. Ragasztófátyol segítségével vasaltam fel a  betűket, így könnyű volt felvarrni őket.



A konyha széktámlára hajtható része 130 cm hosszú lett. Kapott egy vékonyabb flíz réteget és hátlapnak molinót. A minta mentén tűztem össze a három réteget.



Amikor elkészült készítettem egy 1,5  cm-es csíkot. és felvarrtam a mintára. Nem hosszában, hanem keresztben, kb 2-3 cm-enként. Ezekbe a kis résekbe lehet majd az merőkanalat és a sütéshez szükséges eszközöket akasztani!

Majd ezután az egész darabot világoskék ferdepánttal bekereteztem.


Íme:


A felső rész elkészítése után következett a sütő lapja. A szék ülésméretét használtam alapul. Ezt a nagyságot 2 cm-el növeltem meg A hátrom réteg: vajszínű vászon, 150 grammos flíz duplán(!), hogy ha valaki ráül, puha legyen. :), hátlapnak pedig szintén molinót használtam. Kapott 4 darab fekete filckorongot. A korong mentén tűztem össze a három réteget.


Kész állapotban:


Ezután következett az oldalak elkészítése. Itt a szék szélessége és a szék magassága volt a kiindulási pont. E méretet megnöveltem 2-2 cm-el, hogy könnyen össze tudjam, majd őket varrni. A három rétegből (előlap, bélés, hátlap) készítettem két négyzetet. 

Már csak zsebekkel kellett díszíteni őket. 
Újabb csíkokat  és újabb négyzeteket varrtam össze


Bélésnek vékony flízt használtam. A hátoldalt a minta színére fordítottam és rátűztem a bélést is. A három réteget összevarrtam és kifordítottam. Vasalás után tűztem össze a csíkok mentém.

Ez az oldal is kapott egy akasztós csíkot, de itt kicsit szélesebbet.


Praktikusabb ha két szeb van a konyha oldalán. Az első verziónál még az egyik oldalt 3 részre osztottam, de a kis edényeket, lábosokat, könnyebb a nagyobb zsebekbe elpakolni:


És persze a zöldségeket, gyümölcsöket is. :)


Már csak a sütő van hátra:
Készítettem 2 darab 31 cm x 21,5 cm-es téglalapot, és 2 db  31 cm 26,5 cm es téglalapot. Hátoldalnak pedig egy darab 26,5 cm x 21,5 cm-es darabot. Minden darab 3 rétegből áll: egy színes vászon, 150 grammos flíz, hogy legyen tartása,  és molinó.


Pontos illesztés után összevarrtam őket.



A sütő előlapján kivágtam egy 20  cm x 25 cm-es négyzetet. A sarkokat fél cm-re bevágtam ferdén. Ide illesztettem be a kész sütőt.



A sütő ajtaja, 5 cm-el nagyobb, mint a sütő maga: 25 cm x 30 cm-es a külső mérete. Így a megfelelő helyre illesztve éppen takarja a nyílást.

Kívül, belül ferde-pánttal kereteztem:


Majd a belső szegő mentén rávarrtam a műanyag előlapot (belülről rögzítve)


A belső oldal közepére tépőzárat rögzítettem. 


A tépőzár felvarrása után tegyük fel a "fogantyút"


A fogantyú rögzítése:


A gombok kiszabásához egy poharat használtam:


Felrajzoltam kettéhajtottam az anyagot és körbevarttam a vonal mentén (kis kifordítónyílást hagyva:



Kitömtem flízzel, összevarrtam és gombokkal rögzítettem. Így nyugodtan lehet őket tekergetni! :)


Íme a kész konyha (rengeteg kiegészítővel)




A hátoldalon végigfut egy bujtató csík. megkötő segítségével lehet a szék méretére állítani:


A konyha kiegészítők nélkül:


Szépen összehajtva, összekötözve, hordozható, illetve kis helyre elpakolható:


Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

6 megjegyzés:

  1. Flízre kerestem rá, és kiadta a blogod. Ez a sütő nagyon ott van! NAGYON KLASSZ LETT, LE A KALAPPAL. Én is varrok és őszintén, ez hatalmas ötlet és nagyon szépen elkészítetted!!! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. gratulalok Szilvi magyon igyes munka.Elkuldom az ovoda klubba

    VálaszTörlés
  3. Szia. Nagyon szép munka. Lehet e szabásmintát talalni hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Konkrét szabásminta a Praktika Magazin 2015. novemberi számában volt, a "Csenge konyhája" alapján. De valójában nincs szükség szabásmintára, mert az adott szék méreteihez kell igazítani a konyha méretét. (Az oldalait, a magasságát és a sütő elhelyezését is.) A fenti blogbejegyzés és a korábbi alapján szerintem bárki elkészítheti a kis konyhát! Jó munkát hozzá! Szilvi

      Törlés