2015. július 10., péntek

Patchwork a strandon





quilt-as-you-go strandtáska__48Itt van a nyár, kezdődik az igazi strandszezon! Így szinte kézzel fekvő volt, hogy legközelebb egy strandtáskát készítsek! Olyan, aminek a szabásmintája egyszerű, de még is mutatós, igazi nyári hangulatot idéző darab, de emellett a fontos strandkellékeket el lehet bele pakolni. 


Az ötlet kialakulásához sokat segítettek Csilla rajzai, amit ugyan egy másik “projekthez” terveztünk, de semmi nem zárja ki, hogy a tengeri herkentyűs mintákat itt is felhasználjuk! Valamikor láttam egy igazi, tengervízi hangulatot árasztó patchwork takarót, ami kék-zöld anyagokból állt össze. A két szín kavalkádjából pedig a tenger türkiz színe köszönt vissza. Így az alapötlet az volt, hogy legyen a táska kék és zöld.
Elővettem hát a maradékos dobozaimat és több tucat kék, zöld anyagot választottam ki. Végül összesen 12 féle anyagot használtam fel.Ez persze nem kötelező lehet kevesebb is. A lényeg, hogy a világoszöld, a világoskék, a sötétzöld és a sötétkék szín benne legyen! 
A választott technika az általam kedvelt quilt-as-you-go technika. Ennek lényege, hogy miközben varrjuk össze a darabokat, már tűzzük is a mintát. (“Tűzd, ahogy haladsz.”)
A kiválasztott anyagokat 4 cm-es csíkokra daraboltam fel:
quilt-as-you-go strandtáska__01Szükségem volt még táskabélésre és molinóra az előlap elkészítéséhez: 2 db 42 x 52 cm-es téglalapra.quilt-as-you-go strandtáska__02A csíkokat a képen látható módon átlósan összevarrtam. Világosat-világossal, sötétet sötéttel, zöldet kékkel…játszottam a színekkel és figyeltem a végeredményt.quilt-as-you-go strandtáska__03Íme néhány közülük.  Az átló irányát is tetszőlegesen változtattam.quilt-as-you-go strandtáska__04A molinóra és a bélésre, színével összeforgatva rögzítettem az első két csíkot, majd levarrtam.quilt-as-you-go strandtáska__05A varrás után széthajtjuk a mintát.quilt-as-you-go strandtáska__06És következik az újabb  csík felvarrása.quilt-as-you-go strandtáska__07Közben arra figyeltem, hogy az átlók ne pont középen találkozzanak, ezzel is egyfajta mozgalmasságot igyekeztem adni a mintának:quilt-as-you-go strandtáska__08És újabb csíkok következtek:quilt-as-you-go strandtáska__09Összesen 12 csíkot varrtam fel az alapra. Előbb a világos színeket, utána a sötétebbeket.quilt-as-you-go strandtáska__10Végül az aljára egy 15 cm-es textilbőr -csík került. Szép sötétkék színben, amit a KELL-me-nél szereztem be. Talpszélességgel tűztem hozzás a béléshez és a hátlaphoz. Nagyon jó kis anyag. Tartós, de könnyen varrható!
quilt-as-you-go strandtáska__11Ezt követően szabad-kezes gépi tűzéssel adtam neki egy kis díszítő tűzést.  A quilt-as-you go ilyen pici csíkoknál (4 cm) nem teszi szükségessé a külön tűzést. A célom az volt, hogy minél mozgalmasabb legyen a minta, és ne legyen olyan egyszerűen “csíkos”. quilt-as-you-go strandtáska__12Amikor elkészültem, megigazítottam a széleket.quilt-as-you-go strandtáska__13Íme a táska két oldala:quilt-as-you-go strandtáska__14Mielőtt a applikáláshoz hozzákezdtem volna a maradék anyagokból elkészítettem a két pántot is. Ismét molinó, táskabélés és varrás következett. Egy db 60 x 12 cm-es csíkot vágtam le és erre tettem rá szépen sorban a 4 cm-es darabokat. A technika ugyanaz, mint előbb.
Amikor elkészültem levágtam 2 db 5 cm-es csíkot. Azért is volt szükség a 12 cm széles “pántra”, hogy biztonsággal le tudja belőle szabni a két 5 cm-est. 
quilt-as-you-go strandtáska__16A mintás csíkot  cikk-cakk öltéssel egy-egy 5 cm széles textilbőrre rávarrtam.quilt-as-you-go strandtáska__17A pöttyös kék anyagból 4 cm-es csíkokat vágtam le és “ferde-pántot” készítettem belőle. A pánt valójában nem volt “ferde”, mert szálirányban  hosszában vágtam le az anyagból. Úgy véltem nincs rá szükség, hogy valódi ferde-pántot készítsek, hiszen nem kellett íveket varrnom vele, csak egyenes vonalakat.quilt-as-you-go strandtáska__18Ezután a kis halacskáimat díszítettem. A mintához most nem ragasztófátylat használtam, hanem vetexet. A vetexre rávasaltam a szíves anyagokat és úgy vágtam őket ki.Így néz ki amikor “univerzális” talppal végzek mini applikálást. A kis figurák szeme fekete filcből készült, de lehet őket hímezni is. quilt-as-you-go strandtáska__19 Elrendezés tervezet:quilt-as-you-go strandtáska__20Ezután következett az applikálás. Egyszerűen egyenes varrással egy milliméterre a szélétől, végigvarrtam őket és ezzel rögzítettem.quilt-as-you-go strandtáska__21A hímzés illetve a hímzőtű és hímzőfonál használata sem maradt el. quilt-as-you-go strandtáska__22A táska belsejéhez a sötétkék fehér-pöttyös anyagot választottam, amit vetexel erősítettem meg. A két darab közepének felső szélére helyeztem el a mágneszárat.  A mágneszár elhelyezésekor vigyázni kell, hogy a mágneszár mellett még kényelmesen elférjen a varrógép talpa!
quilt-as-you-go strandtáska__24Az egyik oldal még kapott egy cipzáros belső zsebet is. Az apróbb értékeket mégiscsak jobb bezárni! quilt-as-you-go strandtáska__25A két darab 42 x 52 cm-es darabot színével összefordítottam és végigvarrtam, talpszélességgel. Elindultam az egyik oldal tetején, majd végig a táska alján és végül a másik oldal tetején fejeztem be az összevarrást. Ezt követően a csücsköket a képen látható módon összefordítottam és egy előre megrazolt vonalon végigvarrtam . A csík kb 4 cm-re legyen a táska csücskétől!  (a képen szélesebb ugyan, de ez sajnos bontással járt….)
quilt-as-you-go strandtáska__26Itt szembesültem vele, hogy ugyan egy széles, de keskeny táskát kapok, ha az eredeti 7 cm-es vonalamhoz ragaszkodom:quilt-as-you-go strandtáska__27 Ezután ugyanezt a műveletet az előlappal is elvégeztem:quilt-as-you-go strandtáska__28 Majd a kifordított táskába belehelyeztem a belsejét. A széleket pontosan összetűztem és a színoldalra ráillesztettem a szegőpántot is. Együtt varrtam össze őket. A belső oldalon pedig kézzel varrtam fel a szegőt.quilt-as-you-go strandtáska__29
Ugyanígy a pántokkal is, amit végül a két oldalhoz rögzítettem. Itt már kicsit vastag volt az anyag, úgyhogy lehetőleg farmer-varrótűt használjunk és lassan varrjunk!!quilt-as-you-go strandtáska__31
quilt-as-you-go strandtáska__38
Készen van a táska! :) Mehetünk strandolni!!
quilt-as-you-go strandtáska__47
quilt-as-you-go strandtáska__43
quilt-as-you-go strandtáska__45
quilt-as-you-go strandtáska__48
quilt-as-you-go strandtáska__50
quilt-as-you-go strandtáska__42
A táska elkészítéséhez szükséges applikációkat és további videó segítséget a Foltvarrás Szilvivel online magazin 2016. júniusi számában találsz.



Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése