2015. október 26., hétfő

Madárijesztős gyerektakaró kunyhó mintával


A következő téma egy gyerektakaró, vagy falvédő. Egy designer anyagnak köszönhetően született meg ennek a mintának az ötlete. A madárijesztő mellé került néhány mosolygó tökfej és természetesen a kismadarak, akik nem ijednek meg a szalmaemberkétől. :) A takaró színvilága kellemes meleg őszi hangulatot áraszt: kék éggel, sárguló, de még zöld falevelekkel. A felső sarokban a kunyhó minta színkavalkádja egy fa ágait szimbolizálja, a bal sarokban pedig már a lehulló levélkupac jelzi az őszi időt. A színvilágot az idő ihlete, ha kitekintek az ablakon pontosan ugyanezeket a színeket látom most! :)


A takaró 12 db kunyhó mintát tartalmaz. Egy minta 15 x 15 cm-es ezért a papírra varrás technikájával készítettem őket.



A kész blokkokat megszabadítottam a felesleges papírtól:
Előszor a sorokat készítettem el. Összevarrtam az összetartozó darabokat, majd kivasaltam őket.
Gombostűvel összetűztem a sorokat és azokat is összevarrtam.

Összesen 7 sorból áll az alapminta. a blokkok, csak a bal felső és a jobb alsó sarkot díszítik, így az üres területre kerül az applikáció.
A mintát ártrajzoltam ragasztófátyolra, majd felvasaltam a kiválasztott anyagokra.
Lehúztam róla a papírt és az előre elkészített segédfólia segítségével a helyére igazítottam a darabokat, majd forró vasalóval rávasaltam, hogy a ragasztófátyol rögzítse a mintát!
Most nem sűrű cikk-cakk öltést használtam, hanem pelenkaöltést.
A kisebb részleteket kézzel hímeztem rá.
A kész minta kapott egy 6,5 cm-es keretet körbe (Ez a kész munkában 5 cm-es lett)
Felrajzoltam illanófilccel a tűzésmintát, és megpróbáltam követni. :) Több-kevesebb sikerrel. Néha úgy éreztem előrajzolás nélkül egyszerűbb tűzni, de máskor hiányzott a "sorvezető".
A hosszabb ívek kicsit kitoltak velem, nehezen láttam át őket, és előfordult, hogy egy-egy vonal kicsit szögletes lett. Magunknak készítettem, így végül nem kezdtem el az összes hibát kibontani. (Bontottatok már szabad gépi tűzést??)
A tűzés után levágtam a  felesleget a bélésből és a hátlapból körkés és vonalzó segítségével.
Készítetem szegőpántot hozzá. 6 cm-es, amit félbehajtva varrok fel (3 cm)
Először a színoldalra felvarrtam, majd hátul gombostűkkel rögzítettem.

Szintén a színoldalon, de most árokban varrtam, így rögzítettem hátul is. Gyorsabb megoldás, mint kézzel varrni, de a hátoldala nem így a legszebb...

Részletek a kész takaróról:










A szabásmintát megtalálod a a webshopban!
Tartalmazza  a következőket:
  • Az elrendezés rajzát A4-es formátumban
  • az applikált minták méretarányos tükörkép rajzást
  • a kunyhómintához szükséges méretarányos blokkot
  • az applikációhoz szükséges elkészítési útmutatót




Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre!  A feliratkozáshoz kattints IDE.

1 megjegyzés: