2015. december 9., szerda

Arany csillogásban -ünnepi asztali futó

Az arany csillogása ünnepi hangulatot áraszt. Karácsonykor biztosan találkozunk vele, a fenyődíszeken, az asztali dekoráción, de akár az ajándékkártyákon, vagy bármilyen kiegészítőn. Az azstali futó színösszeállításának érdekesség, hogy most nem a hagyományos piros-zöld-fehér arany színeket használtam. Az alapot egy Robert Kaufman anyag adta, miből már korábban is készítettem karácsonyi angyalkát. Sokáig csak gyönyörködtem benne, de úgy éreztem nagyon nehéz kiegészítőket találni hozzá. Végül a Quilter's World 2014-es számában találkoztam egy hasonló mintázatú takaróval, ami azt az ötletet adta, hogy merjek a Kaufman anyag mellé feketét is tenni. Persze nem magában, az túl rideggé  tenné, de egy kis arany mintás fekete feldobná! Nagy kérdés volt, hogy vajon lehet-e kapni arany mintás fekete anyagot? Kétfélét is találtam, de amíg nem jöttek velem szembe, addig sem ültem tétlenül, festettem magamnak! :)


Szeptember közepén volt szerencsém részt venni az Európai Patchwork találkozón. Az itt megszerzett vársáfiák közül az egyik ez az hópehely mintás stencil volt. (Azóta megtudtam, hogy itthon is lehet kapni hasonlót: hópehely mintás stencil)


 A stencilt enyhén befújtam ragasztósprayvel, hogy biztosan rögzüljön az anyagra és a lehető legpontosabb legyen a minta. Alapanyagnak jó minőségű fekete vászont használtam, amit beavattam. Fontos, hogy később ne eressze a színét, hiszen tönkre tenné a munkámat! Arany színű textilfestékkel festettem át a mintát.
 Sajnos szivacshenger nem állt rendelkezésemre, pedig úgy éreztem azzal lenne igazán egyszerű dolgom! Így maradt az ecsetelés...
 Nem lett mindenütt a minta teljesen tökéletes., de a végeredmény nagyon tetszett! :)


A minta viszonylag egyszerű. Ilyen lett a terv:


Az összeállításban csak a szatén csúszóssága volt kihívás.
  A tűzés esetén pedig az arany hímzőcérna ...Sajnos könnyen szakad. :(






A minta elkészítésének részletes leírása a Foltvarrás Szilvivel decemberi található. 

 http://www.szilvifoltvarras.hu/?product=foltvarras-szilvivel-2015-december

 Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

3 megjegyzés: