2016. március 10., csütörtök

Színes flikk-flakk patchwork táska

Nem olyan régen a Pinteresten találtam egy hasonló színvilágú Flikk-flakk mintával készített táskát. Annyira megtetszett a merész színválasztása, hogy nem tudtam neki ellenállni.  :)
A minta előnye, hogy anyagmaradékokat nagyon jól fel lehet hozzá használni. Elég minden darabból egy 10 cm x 10 cm-es négyzet. A legjobb, ha mind más, de az sem baj, ha ismétlődik egy-egy anyag. A színválasztástól és az elrendezéstől lesz igazán egyedi. Biztos, hogy nem készül két teljesen egyforma! ;-)
Gondoltam, hátha másnak is van kedve hasonlót készíteni ezért készítettem belőle egy részletes leírást.
Szükséges anyagok:

20 db 10 cm x 10 cm-es színes négyzet
60 cm fekete vászon (külső rész)
60 cm mintás vászon belsőnek (belső rész)
60 cm vasalható közbélés (belső rész)
60 cm kesztyűbélés (vagy vékony flíz) (külső rész)
60 cm táskamerevítő közbélés (külső rész)
1 dm mágneszár
1 db cipzár (belső zseb)

Kiválasztottam a nekem tetsző színes anyagokat. nagyon nehéz volt őket fotózni, ezért csak a pontosítás végett: lila mintás anyagok, magenta (erős rózsaszín), türkizkék, türkizzöld mintás anyagok,világoszöld anyagok


 Kivágtam a 20 db 110 cm x 10 cm-es négyzetet és elrendeztem. érdemes az "egyforma" színűeket nem egymás mellé helyezni, emrt akkor jobban összemosódnak a szélforgók.
  Soronként összevarrtam őket. Soronként más irányba vasaltam le a varrásszélességet. Az első sort jobbra, a másodikat balra és így tovább. Ez megkönnyíti a pontos illesztést. Majd a sorokat összeillesztettem és összetűztem.

  A kész "négyzetrácsom" kapott egy 6,5 cm-es csíkokból álló keretet is.
  Ezt követően felrajzoltam a sablon segítségével az új mintát. A sablon 7,5 cm-es, ami végül 6 x 6 cm-es négyzeteket eredményez majd az összevarrás után. (Így a középminta 30 x 24 cm lett) Asablonon az átlót 2,5 cm-nél húztam meg.
 A kivágott négyzeteket elforgattam egy negyed fordulattal és máris készen van a minta!
 A sorokat újból összevarrtam.
 A kész minta kapott még egy fekete keretet.  Felül és oldalt újabb 6,5 cm-es csíkokat, alul pedig 13 cm-eset.

Ragasztósprayvel rögzítettem a kesztyűbéléshez és a táskamerevítő közbéléshez, majd fekete cérnával, varrógéppel a mintát körbetűztem árokban. Ezzel rögzítettem a 3 réteget egymáshoz..
Kézi tűzőcérnával körbevarrtam a tűzés mentén díszítő jelleggel. 

  A kis szélforgókat is kézzel letűztem. Szándékosan nem mindet, de a rögzítés így alapos lett és kapott egy plusz díszítést is.
 A hátoldalt kiszabtam az kész előlappal egyforma méretűre és a középső részt talpszélességben egyenes varrással tűztem.
 A két réteget színével összefordítva összevarrtam a két oldalán és az alján. A sarkokat levarrtam és levágtam. Erről részletesebben egy korábbi bejegyzésemben olvashatsz: Női táska férfi ingekből

Egy szép nagy táska lett a végeredmény, ami 40 cm magas, és 46 cm széles lett (tűzés és összevarrás után)



Belsőnek egy lila mintás anyagot választottam, amibe belevarrtam egy rejtett zsebet. A kész belsőt a külső részhez hasonlóan készítettem el, azzal a különbséggel, hogy az alsó részén hagytam egy jó 10 cm-es nyílást a kifordításhoz.

Füleknek 4 db 7  x 30 cm-es fekete csíkot vágtam ki. Közzé táskabélést és tásklamerevítő közbélést tettem. (5 x 30 cm-es darabokat)

Összevarrtam a csíkokat és hosszában tűztem.

A füleket az előlap és a hátlap tetejére  tűztem és rögzítettem cikk-cakk varrással.

 Íme az egyik fogantyú:
  A bélésbe rögzítettem egy mágneszárat is, hogy össze tudjam kapcsolni a táskát, ha szükséges. A belsőbe belehelyeztem a külső részt, színével összefordítva. A széleket összetűztem és körbevarrtam.
 Majd a kifordítónyíláson keresztül kifordítottam a táskát.
 Íme kifordítva. :)
 A kifordítónyílást bevarrtam és a belsőt a helyére igazítottam. A szélét letisztáztam:
  A belső zseb:
 A kész táska:

  A hátoldala:


 A 3 éves kisfiam és a táska. :)







További bejegyzéseket olvashatsz még a flikk-flakk mintáról:
Flikk-flakk szív Valentinre (videóval)
Flikk-flakk patchwork párna használt férfiingekből

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.


6 megjegyzés:

  1. Koszonom szepen Szilvi.Nagyon sok rongyom van igy feltudom hasznalni oket.Nagyon vilagos es ertheto amit irsz.

    Udv.Kati

    VálaszTörlés
  2. Kedves Szilvi! Gyönyörűek a munkáid! Kellemes a színösszeállítás,szemet és szívet melengető minden elkészült alkotásod!Azt szeretném Tőled megkérdezni,h kesztyűbélést hol lehet beszerezni? Köszönöm az ötleteket!

    Üdv: Margó

    VálaszTörlés
  3. Nagyon,nagyon tetszik ez a táska.Szeretem a sok szín használatát.Köszönöm,hogy elküldted

    VálaszTörlés
  4. Kedves Szilvi! Nagyon tetszenek a munkáid, gyönyörűek. Ilyen hasonló táskát már én is varrtam azzal a különbséggel, hogy én darabonként szabtam ki az elemeket.
    Üdv: Marcsy

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen mindenkinek a kedves szavakat! :) Szilvi

    VálaszTörlés