2016. március 11., péntek

Kék tulipános terítő




A tulipán mint motívum nagyon sokféleképpen elkészíthető egy foltmunkában. Most egy egyszerűbb verziót választottam, egy 9-es blokkot. Magam is meglepődtem milyen haladós a minta. Úgy vélem ez kifejezetten az a blokk, ami a kezdőknek is sikerélményt ad.

A színvilág egy kicsit rendhagyó lett, egy szép mintás Free Spirit anyagnak köszönhetően. :) A mintás anyaghoz választott színek miatt lett végül a kék-fehér, türkiz-sárga összeállítás. 
Eredetileg  4 ilyen mintát terveztem a terítőbe aminek a teljes mérete a mérete 105 x 105 cm lett volna, de sajnos ebből az anyagból már csak ennyi volt készleten, így a kis asztalközép csak 60 x 60 cm lett.

Első lépésként kivágtam több tucat különböző méretű négyzetet.
majd elkezdtem őket összevarrni.

Van amelyiket átlósan. :) A háromszögek gyorst-echnikával készültek.

Még darabokban:


És már készen is van a minta! :)
Kapott még két keretet:
 Bélést és hátlapot is.
A tűzésmintán sokat törtem a fejem. nem akartam, hogy a mintás anyagot "elrontsa". Végül egyszerű árokban tűzést és néhány átlót választottam.
A hullámokat előrajzolás nélkül szabad kézzel készítettem. Ezért lett ilyen pontatlan.








A terítő elkészítésének részletes leírása és szabásmintája a Foltvarrás Szilvivel 2016. márciusi számában található meg:


Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése