2014. június 6., péntek

Kék madár színes virágokkal

Van egy színösszeállítás, amellyel tradicionális patchwork munkáknál szoktam találkozni. Alapvetően meleg és föld színekből áll. A bézs, barna, sárga, okker, mustár, piros, tégla  stb. meleg színek mellett van benne zöld és kék is. Mégis az összhatás meleg marad és szép színes. A minap nézegettem az anyagaimat és rájöttem, hogy tulajdonképpen, nekem is van ezekből a színekből bőven. Mi lenne ha próbaképpen készítenék belőle valami? Mondjuk egy párnát, amit kivihetnék magammal a hétvégi  kézműves vásárra is? Ezzel a gondolattal indult az alábbi párna elkészítése:



A mintához az ihletet Becky Goldsmith. az én varázslatos kertem című könyvéből vettem:


 Kiválasztottam az anyagokat. és feldaraboltam. Ezekből a csíkokból készültek a keretnek szánt négyzetek:


Egy másik adagot pedig felvasaltam a kétoldalú vetexre:
Szivárvány! :)


A sablonokat kivágtam kartonból, majd elkészítettem az aprólékos mintát. Ezután következett az applikáció. A varrógép  pelenkaöltés-szerű díszítőmotívumát  használtam: 


Kék madárka: 


A kész mintát béleltem, hátlapoztam:


Egyformára szabtama  hátom réteget. (A hátlapot hagyhattam volna kicsit nagyobbra, mert varrás közben a talp csak eltolta az anyago kicsit. :( )


Cik-cakk öltéssel összevarrtam a hátom réteget:



Ezután következett a varrás menti tűzés, és a díszítés: 




Még mindig nem értem miért nem tudom talpra állítani ezt a képet...


Végül kapott plusz hátlapot, amitől párnahuzat lett belőle:



Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése