2015. május 24., vasárnap

Készíts patchwork takarót gyermeked kedvenceivel!


IMG_0135_j
 A gyerekeknek gyakran lesz kedvence valamelyik rajzfilm, vagy mesefilm főhőse. Ilyenkor folyamatosan nyaggatják az anyukájukat, hogy vegye meg a kedven kis figurát valamilyen játék formájában. A méteráru boltokban gyakran lehet kapni olyan anyagot, amelyen a  kedvenc mesehősök szerepelnek. Ezekből könnyen készíthető a gyerekeknek takarószett.  Ha jól választunk, biztos, hogy évekig kedvenc takaró lesz belőle., legalábbis addig, amíg ki nem növi.  Egy ilyen takarószett elkészítését szeretném bemutatni most nektek!




Ki ne ismerné Némót és barátait? A napokban anyagvásárlás közben akadtam a kedves kis mese figuráival mintázott anyagra.  Az anyag színvilága megmozgatta a fantáziámat. Láttam magam előtt milyen vidám, színes kis babatakarót lehetne belőle készíteni. Lássuk hogyan!

IMG_0135_j

 
 Az első lépés a minták méretre vágása volt. A takaró blokkjai 20 x 20 cm-esek, így a mintákat a varrásráhagyással nagyobb méretben vágtam ki.
némó  babatakaró__09
 A következő lépés a színek összeválogatása volt. Tettem bele világoskéket, türkizt, ami a víz kékjét idézi és ezt ellensúlyoztam sárgával és naranccsal- ami a kis bohóchalak és vízi állatok színeit tükrözi vissza. 
némó  babatakaró__10
 Egyenlő széles (6,5 am-es) csíkokat vágtam le minden anyagból. Majd ezeket egymás mellé varrtam, az előre összeválogatott sorrendben:
némó  babatakaró__11
 A varrás után következett a vasalás. Az varrást most egy oldalra vasaltam.
némó  babatakaró__14
 Az így keletkezett csíkos “anyagot” feldaraboltam újabb 6,5 cm-es csíkokra. Ezek a csíkok adják meg a középmintákat (a 3×3-as mintákat) illetve ebből készül el a takaró első kerete is.
némó  babatakaró__16
 Több megoldás van a blokkokat keretező kis minták elkészítésére. A legegyszerűbb megoldása, ha itt is előre összevarrjuk a három anyagot és azokat daraboljuk majd újra fel a megfelelő méretben (itt szintén 6,5 cm szélességben) Most mégsem ezt a megoldást választottam, mert már korábbról volt sok kis hulladék 6,5 cm-es csíkom. A világoskéket 13,5 cm-es darabokká a mintás türkizkéket pedig 6,5 x 6,5 cm-es négyzetekké.
némó  babatakaró__18
 Ezeket sorban összevarrtam:
némó  babatakaró__19
 A következő lépés a 3×3-as középminta összeállítása volt. A korábban elkészített csíkokat szétválasztottam kisebb egységekre. Egy darabban 3 kis színes négyzet maradt. Ezeket összeillesztettem és újra összevarrtam. A következő képen az illesztést lehet látni. Az egy oldalra vasalt varrás megkönnyíti, hogy az illesztés pontos legyen:
némó  babatakaró__21
 Gombostűvel rögzítettem az illesztéseknél hármas kis csíkokat egymáshoz:
némó  babatakaró__22
 Majd összevarrtam őket:
némó  babatakaró__23
 A varrás után ismét vasalás következett:
némó  babatakaró__24
 A kis darabokra felkerültek a keretek is. Az illesztéseknél szintén gombostűvel rögzítettem őket:
némó  babatakaró__23
 És a kész blokkokat újra vasaltam….
némó  babatakaró__32
 …. és vasaltam. :)
némó  babatakaró__28
 Az elkészült blokkokból kiraktam a takaró középmintáját.
némó  babatakaró__27
 A blokkokból először csíkok készültek:
némó  babatakaró__34
 A kész középminta után a kockás keret következett:
némó  babatakaró__35
 A kockás keret után egy világoskéket varrtam fel, majd a három réteget (előlap, bélés, hátlap) állítottam össze: 
némó  babatakaró__01
 Az rögzítés után a következő lépés a varrás-menti tűzés:
némó  babatakaró__05
 Utána pedig már a szegés . Először szegőpántot készítettem a babavarrótűm segítségével. 
némó  babatakaró__02
 Majd a pántot felvarrtam. Először a takaró hátoldalára, majd visszahajtottam az elejére és ott is letűztem:
némó  babatakaró__03
 Végül a díszítő tűzés következett:
némó  babatakaró__08
IMG_0139_k
 A kész takaró:
IMG_0141_k
 Ha, nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése