2015. június 23., kedd

Applikált patchwork gyerektakaró Findus cicával - tervezés, sablonkészítés, applikálás


 Az applikálás előkészítéséről, a folyamatról bővebben.

Egy  évvel ezelőtt készült el az alábbi takaró. Egy kedves régi kolléganőm kért meg, hogy varrjak a kislányának egy babtakarót, amelynek a  a központi mintája Findus a cica és a napsárga alapot kap. Arról is beszélgettünk, hogy a takaró keretében szívesen látna kisebb mintákat, mint pl. egy csirke, vagy virágok, házikó, katica stb.  A takaró hónapokig készült -egyéb teendőim mellet. Az ilyen egyedi kívánságokkal, mindig az a "probléma" hogy hosszadalmas anyaggyűjtés, mintagyűjtés, tervezés előzi meg. Így volt ez a lenti macsekkal is.  Végül erre a képre esett a választás:



Először is kinyomtattam Findus rajzát, majd fénymásolóval tovább nagyítottam. Halkan jegyzem meg, hogy ezzel a módszerrel csak körülbelül lehet eltalálni a méretet. 

Amikor elkészült a megfelelő nagyság több példányt is kinyomtattam. FIGYELEM! ma már nem így készíteném el a cicát. Az alábbi képek szolgáljanak okulásul, mennyi felesleges munkától tudjuk magunkat megkímélni.
Tehát kinyomtattam és...


 ....darabolt...
 ...és még tovább daraboltam. (Ezt nem kellett volna. Sokkal egyszerűbb lett volna, ha inkább felragasztom az ablaküvegre és szépen átmásolom ragasztófátyolra. Erről részletesebben ITT olvashatsz.
Minden darab kapott ragasztófátylat és kivágtam a pici kis mintákat. Sosem számoltam meg végül hány darabból készült el, de SOK volt.

Próba:

Készítettem segédfóliát is. Szükség is volt rá az aprócska darabok pontos illesztése miatt.

Illesztés, vasalás...

Illesztés, vasalás...


Alakul:



Elkezdődött az applikálás. 





mellette készültek az apróságok is. Készítettem napraforgót és nefelejcset is.
Utána pedig csirkét, kukacos almát és csigát:








Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

A folytatásról itt olvashatsz: Applikált patchwork takaró Findus cicával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése