2016. február 4., csütörtök

Kismadaras táska

Többféle applikálást kipróbáltam már a gépi és a kézi applikáláson belül, de ezt a fajta szabadkezes-gépi applikálást még nem. Az angol elnevezése a raw-edge applique. Az a lényege, hogy a minta szélén van levarrva az applikáció lehetőleg szabad kezes varrással. Persze lehet applikáló talppal és univerzális talpal is az anyag szélén menni (kipróbáltam), de jellemző, hogy ezeket a mintákat olyan apró részletek egészítik ki, amihez már jobb, ha lekapcsoljuk az alsó-anyag továbbítót és szabadon "rajzoljuk" meg a vonalakat. A táska díszítő motívumában ilyen volt a madárkák bóbitája és fartollazata, illetve a hangjegyek varrása is.
A minta készítésének másik érdekessége az volt, hogy az applikálás egyben a tűzés is volt. Előbb összeállítottam a  három réteget (előlap, bélés, hátlap) majd "megrajzoltam" a mintát. Nagyon élveztem a készítését, biztosan máskor is használni fogom! :)

A következő képeken a kismadaras táska elkészítéséről és végeredményértől láthattok képeket.

A kismadár mintás anyagot a Kell-me-től vettem: Bird Wise Pink


A mintát átrajzoltam a ragasztófátyolra.

 A ragasztófátylat felvasaltam a kiválasztott darabokra.
Majd, a hordozópapír eltávolítása után összeállítottam a szerelmes madárkák jelenetét. :)
 Applikálás után: Ha lehetne nevet adni neki, képregény applikációnak hívnám, mert az egész olyan "képregényszerű". Vagy csak én gondolom, így?
Ezután már "csak" a táska összeállítása volt hátra.
  Felsorakoztak a kivágott darabok:
 Már majdnem készen -még egy kis kézi varrásra várva:
  És néhány kép a végeredményről:








Amennyiben a táska részletes összeállítására vagy kíváncsi megtalálod azt a Foltvarrás Szilvivel online magazin 2016. februári számában.
A magazin előfizetői megkapják a táska szabásmintáját, a részletes összeállítási útmutató és egy kis videó anyagot az applikálásról.
Kattints a képre a részletekért!



Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése