2014. szeptember 15., hétfő

Termékfotózás - mit fotózzunk? Ahogyan én szoktam...

Mit fotózzunk?

Ebben a  bejegyzésben arról szeretnék írni, hogy mit érdemes fotózni, és mit nem. A magazinok példáját követve lesz szó,a  kompozícióról, a háttérről, a kellékekről, a segítő önkéntesekről, a részletekről és a teljes quilt megmutatásának lehetőségeiről.


A kompozíció és a háttér

Talán annyira egyértelmű, hogy nem is kellene szót ejteni róla, mégis megteszem. A képek készítésekor tegyük el a zavaró, oda nem illő dolgokat! Ne legyen a háttérben egy zsák hulladékanyag (nálam ez szokott lenni leggyakrabban), ne lógjon be a képbe valamilyen gyerekjáték, amit éppen ottfelejtettek.. (Ez is igen gyakori jelenség nálunk.)  Ha lehet legyen a munkánk a középpontban és csak olyan tárgyak kerüljenek a háttérbe, vagy esetleg mellé, amelyek  illenek hozzá!

Az elmúlt években elsősorban babatakarókat készítettem. A babatakarók hangulatát egy szépen berendezett gyerekszoba adja vissza. Erre sajnos nem volt lehetőségem (gondolom, ezzel nem vagyok egyedül) ezért a "gyerekszoba" egy részletét mutatom csak meg a képeimen. Ez általában a gyerekágyra felakasztott babatakaró szokott lenni, de külön szoktam fényképet készíteni arról, hogyan mutat az ágyban elrendezve, illetve külön van fotó a párnáról és az érdekes, szép részletekről is. De a főkép, a "hangulatfotó" általában ezekhez hasonlít:





Elárulom, hogy ezt a kis takarót, már csak egy önálló ágyrácsra terítettem rá. A gyerekek éppen aludtak, amikor a fotó készült, így nem tudtam kölcsönvenni a kiságyat... :)



Láthattuk hogy a magazinokban a nagyobb munkák is mindig valamire rá vannak terítve: egy székre, egy ágyra, vagy kanapéra.  Ezt a "beállítást" is gyakran alkalmazom, mert kevés a helyigénye, és hangulatos képet lehet készíteni vele. 



A karácsonyi takaró a háttérben egy karácsonyfával lett volna tökéletes, de sajnos, amikor a takaró elkészült, még nem állt a fa. 


Itt már állt a karácsonyfa, bár erről a  takaróról az indián nyár jut eszembe, és valószínűleg jobban mutatna, bordó-sárga kiegészítőkkel . A lehetőségeim korlátozottak voltak.



A másik helyszín és kompozíció a hálószobánk. A bútornak és a színvilágnak köszönhetően, az eddig elkészített takaróimat szépen le tudtam benne fotózni. A magazinokban látható kiegészítők és kellékek nem állnak rendelkezésemre. Itt elsősorban arra szoktam figyelni, hogy a zavaró, oda nem illő dolgokat elpakoljam és megmutassam, hogyan mutat a takaró az ágyon.






Vannak néha különleges helyszínek is. Itt a szomszédos kukoricatáblához mentünk ki fényképezni, ezért van sok "szalma" a földön.Úgy gondoltam, ez nagyon illik a takaró hangulatához. Akárcsak a kantáros farmeres kis segítségem.:) A kép készítésekor használtam néhány játékot "kelléknek".
(Észrevettétek a másik segítségem? azt, aki a takaró mögött guggolt? :) )



És ha már a kellékeknél tartunk...


Kellékek

A kompozíció mellett, ha van lehetőségünk használjunk kellékeket. Ettől telik meg élettel a kép!. Gondoljunk csak bele! A terítő az asztalon soha nem áll önmagában. Ha ebédhez készülődünk vannak rajta tányérok, evőeszközök, esetleg egy csokor virág is, vagy karácsonykor gyertyatartók....



Az alábbi képen a babatakaró számos dekorációt kapott. Összegyűjtöttem a gyerekek, farm világával kapcsolatos játékait. A háttérben pedig kis faliképek "lógnak".


Használati tárgyak fényképezésekor, jól jönnek az önkéntesek is:


Igaz itt a játszószőnyegből kevés látszik. :)


Azt hiszem, itt sem a babatakaróé a főszerep! :)



Lehet nem hiszitek el, de nem én kértem meg a macskát, hogy pózoljon a takaró előtt!  Egyszerűen csak megjelent. Csak akkor, se előtte, se azóta nem!



Részletek

 Ahogy az előző blogbejegyzésben írtam a részletekben rejlik a lényeg. Ilyenkor mutathatjuk meg az anyagokat, amivel dolgoztunk, a motívumokat, mintákat,  és magát a tűzést is. Nekem ezek a kedvenceim. :) Nincs szükség nagy helyre és különösebb kompozícióra sem. Fontos, hogy legyen fény, de a többi már részletkérdés. :)
A tűzésminta megmutatása:






Látványos a hátoldal is. érdemes megmutatni:




 Itt a rátétet láthatjuk közelebbről:





  Ez pedig Melly & Me békája lányosítva. Tudom nem foltvarrás, de azt kérte illesszem be ide: :)


Neki is vannak részletei: 
(itt egy kicsit beleolvad a háttérbe.)




Kiterítve

Ahogy az előző bejegyzésben is említettem, a foltmunkákat illik megmutatni "kiterítve" teljes egészében is. A kisebb méretű quilteknél egyszerű dolgunk van. Kiterítjük az asztalra, vagy esetleg a padlóra és felülről lefotózzuk. (Általában székre állva készítem az ilyen képeket. :))










 Falra is lehet akasztani őket, vagy kerítésre és ruhaszárító kötélre is.

Ez a Bargello eredetileg falvédőnek készült. A képen látható szép zöld szobában kapott helyet. (Később átalakult ágytakaróvá...)


Az első farmos babatakarót a mai napig faliképként használjuk. Volt már falon, de gyerekszoba ajtajára felakasztva is.


Ruhaszárító kötélen lógva:


A magazinok példáját követve megmutattam, hogyan igyekszem hangulatfotót készíteni. Volt szó tehát a kompozícióról, a háttérről és a kellékekről. Beszéltünk a részletekről és a teljes quilt megmutatásának lehetőségeiről. 

A következő részben a "hogyan"-ról fogok szólni.: a technikai részletekről és a gépbeállításokról.


 Termékfotózásról foltvarróknak egy foltvarrótól
Termékfotózás-technikai kérdések: gépbeállítások
Termékfotózásról -színhőmérséklet, avagy a fehéregyensúly

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése