2015. november 8., vasárnap

Patchwork kezdőknek: Seminol mintás patchwork szemüveg tok

Szemüveges vagyok, de nem hordom állandóan, ezért mindig kallódik valahol. Gondoltam egyet és készítettem neki egy pihe-puhára bélelt kis tokot. A tok díszítésére seminol mintát használtam. Egyszerű minta, de látványos. A bejegyzésben megmutatom hogyan készült. :)
Ennek a patchwork szemüveg toknak az elkészítését kezdőknek is bátran ajánlom.

A tok készítéséhez a következőkre van szükség: 
  • 2 db  50 cm hosszú  4 cm széles barna mintás anyag
  • 2 db 1 méter hosszú 3,5 cm széles  türkiz csík
  • 1 db 1 méter hosszú 3,5 cm széles bordócsík
  • 11 cm széles 50 cm hosszú kesztyűbélés vagy 70 grammos vékony flíz
  • 11 cm széles 50 cm hosszú molinó, vagy mintás pamutvászon belülre
  • 11 cm széles 50 cm hosszú well-soft anyag (ocionális)
  • 1,5 méter barna ferdepánt (vagy szegőpánt)
  • 1 dm kicsi mágneszár, vagy patent

Első klépés a türkiz és a bordó csíkok összevarrása a következő sorrendben: türkiz -bordó-türkiz

 A varrásráhagyást levasaljuk és a csíkot vonalzó  és körkés segítségével 3,5 cm-es darabokra vágjuk fel.

 Két darabot eltolva összeillesztünk. Az ellentétes irányban levasalt varrásszélesség segít a pontos illesztésnél.
 kettessével összevarrjuk a darabokat.
 Majd újra:
 Végül egy ilyen csíkot kapunk:
 A hátoldal:
A vonalzó segítségével levágjuk a minta szélét. Arra kell ügyelni, hogy hagyjunk rajta akkora varrásszélességet, mint amekkora a varrógép talpszélessége. Esetemben ez 0,7 cm.
 A következő képen látható, hogy a vonalzó jelölését a bordó négyzet  széléhez igazítottam
 Majd a körkéssel levágtam.
 A két oldalára felvarrjuk a barna csíkot.

 A méretre vágott csík, kap egy kis bélést és hátlapot.
 A felső részét háromszög mintára vágtam.az utolsó kis négyzethez igazítottam a varrásszélességet. (Hogy a szegőpánt ne takarja le a négyzetet)
 Egy kicsi mágneszárat helyeztem el a felső részben a molinóhoz rögzítve

 A másik fele:
Ezt követően ragasztóspayvel rögzítettem a well-soft anyagot és az egészet körbevarrtam cikk-cakk öltéssel.Ha nem használunk well-softot, akkor helyette érdemes egy szép mintás anyagot választani.
 Beszegtem ferde-pánttal először felső részét. Elől géppel varrtam le, belül pedig kézzel.

Végül összeillesztettem a két oldalát a toknak és az egyik oldaláról haladva körben felvarrtam a ferde-pántot: (bal oldal, hajtóka, jobb oldal.) a hátoldalán kézzel varrtam végig. Figyelem, a well-soft miatt igen vastag lehet a tok széle, nem biztos, hogy a varrógépünk szeretni fogja!! Ha mellőzzük, akkor inkább használjuk mintás pamutvásznat esetleg vetexel megerősítve.

2 megjegyzés:

  1. NAGYON SZUPER , SZERETEM EZT A MINTÁT ,RÉGEN CSINÁLTAM , KÖSZI ..) :) :) :)

    VálaszTörlés
  2. NAGYON SZUPER , SZERETEM EZT A MINTÁT ,RÉGEN CSINÁLTAM , KÖSZI ..) :) :) :)

    VálaszTörlés