2015. április 3., péntek

Rétegzett katedrál ablak

A napokban találkoztam a mintával egy Patchwork magazinban. Nagyon mutatós. Az újság hasábjain párnahuzatként szerepelt több variációban is. El tudom még képzelni egy táska oldalán, vagy asztali futóként, de mivel a minta ötször annyi anyagot igényel, mint egy hagyományos blokk, nem javaslom takaró elkészítését belőle! :)


A technika megnevezését illetően tanácstalan voltam, azért végeztem egy kis közvélemény-kutatást az egyik Facebook patchwork csoportban. Több jó válasz is érkezett! :)

Engem a katedrál ablakra emlékeztet a kihajtott rész miatt, de a blokk elkészítése mégis teljesen más.
Van aki, japán origami technikára tippelt. A hajtogatás miatt, maximálisan el tudom fogadni.
Hasonló módszerrel gyönyörű rózsát is készíthetünk!
Van aki, szerint szélforgónak hívják.
Végül Földváry Ginától kaptam meg a helyes megfejtést: Rétegzett katedrál ablak a blokk/technika neve. Sara Lawson blogjában akadt rá a megoldásra :Layered Chatedral window
Ha a kirakási sorrendet megcseréljük látható is az ismert minta:


A központi minta geometriáját egy nagyobb mintázatú anyag törte meg. Hazaérve gondoltam készítek én is egy mintadarabot, hogy el ne felejtsem mit láttam. Általában apró mintás anyagokat használok, de elvétve akad néhány  nagyobb mintás is. Kiválasztottam egy Riley Blake anyagot, és a színben hozzá-illőket.A Riley Blake anyagot a Kell-me-től vásároltam.

A sorrend meghatározásában döntő volt, hogy a mintás anyagban szeretnék leginkább gyönyörködni. Illetve az is fontos volt, hogy lapvetően "csajos" párna legyen, így került a világoskék alulra. Csak később vettem észre, hogy a kész mintában a sárga anyag is nagyon elbújt.

Az öt kiválasztott színből kivágtam 4-4 db teljesen egyforma négyzetet.Ezek 11,5 cm x 11,5 cm-es négyzetek lettek.
A kék kivételével mindet félbehajtottam és megvasaltam.

A kék anyagra felvarrtam a sárgát. Kihajtottam a szélét ívesen és visszavarrtam.



Elfordítottam a mintát egy negyeddel és erre következett a zöld Itt is visszahajtottam az anyagot és a szélén levarrtam.



Újabb negyed forgatás és következett a rózsaszín. Ne feledkezzünk meg a visszahajtásról!



Végül egy újabb forgatás és felvarrtam a mintás anyagot is.

Kész  a minta. Kirakó következet: Milyen sorrendben varrjam őket össze?




A szélforgó tetszett a legjobban:
A mintát kereteztem egy 4,5 cm-es rózsaszín csíkkal és  egy 6,5 cm-es mintás csíkkal. Hogy ne legyen az anyagvastagságok között olyan nagy eltérés vasaltam alá vetexet, ezzel kicsit megerősítve a finom pamutvásznat.



Kész!




Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre!

A feliratkozáshoz kattints IDE.

2 megjegyzés:

  1. Jó lett, tetszik ez a minta, kár hogy zabálja az anyagot. Köszi, hogy megemlítettél :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igen, valóban nagyon sok anyagot vesz fel. Emiatt kicsit "mókás" is volt a keretet rávarrni. :)

      Törlés