2016. december 18., vasárnap

Patchwork karácsonyi tasak - fenyőfával

Karácsonykor előfordul, hogy nem mindenkinek tudunk igazán személyes vagy különleges ajándékot vásárolni, de ettől még ha rászánunk egy kis időt különlegessé tehetjük azt a csomagolással.  A sógoromról tudom, hogy nagyon szereti a képen látható csokoládét. Vásároltam belőle egy csomagot, de a megszokott csomagolópapír helyett egy patchwork tasakba  tettem bele. Ugye, mennyivel szebb így? Lehet, kerül még mellé egy pár zokni is... Az egyik áruházban találtam nagyon vicces karácsonyi darabokat! ;-)
 A tasakon látható fenyőfa mérete (varrás után) 18 x 18 cm.

A sablont letöltheted innen: Fenyőfa sablon

A "legősibb" módszerrel dolgoztam, éppen ezért kezdő foltvarróknak is bátran ajánlom az elkészítését. Kivágtam a különböző méretű és formájú darabokat előbb kartonpapírból, majd a segítségükkel a kiválasztott anyagdarabokból. Végül a megfelelő sorrendben összevarrtam őket. A sablon 0,75 cm-es varrásráhagyást tartalmaz!

A blokk keretéhez 7,5 cm-es piros mintás csíkokat (darabokat) használtam, de természetesen ez tetszés szerint változtatható.

A tasak igazából az ajándék csomagolására szolgál, ezért nem biztos, hogy kell külön időt tölteni a klasszikus quilt szendvics elkészítésével. Én nem hagytam ki, elkészítettem a három réteget és  kicsit megtűztem, de -véleményem szerint- most ez el is hagyható. 


Elkészült az eleje és a hátulja:

Kapott egy belső bélést is, ami egy karácsonyi mintás piros vászon lett. Ezt a lépést ne hagyd ki, hiszen ha az elejét nem tűztük meg mindenképpen el kell takarni a varrot darabokat.

A két tasak (külső és belső) két-két darabját színével összefordítva varrd össze. Az oldalán és az alján. A belső zsáknak az alján hagyj egy kis kifordítónyílást!

A csücsköket érdemes levarrni. Én a csücsök végétől 3 cm-re varrtam le, ez adott neki egy kis "talpat".


 Mielőtt összevarrnád a külső és a belső részt. Vágj le egy 5 cm széles zöld (vagy bármilyen a tasak színétől elütő) anyagcsíkot. A szélessége az összevarrt tasak szájának szélessége+ 2 cm legyen. A végein hajts  be 1 cm-e és varrd le.


Majd hajtsd ketté hosszában a csíkot és tűzd rá a tasak külső, mintás részének szájára. Érdemes rá is varrni a szokásásostól kicsit keskenyebb varrásszélességgel (pl. 0,5 cm-el)


Ezután húzd rá a belsőtasakot, ami színével befelé legyen fordítva. A szájánál tűzzd össze őket és varrd végig.


Fordítsd ki a tasakot a kifordítónyíláson.

Fűzz zsinórt a tasak szájába.

És már teheted is bele az ajándékot! :)








Jó munkát kívánok hozzá!

Szilvi
Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.

Ha szeretnéd megismerni az eddig megjelent magazinokat, akkor néz körül a webshopban. Az elmúlt egy évben megjelent online magazinokban 50 különböző szabásminta jelent meg, a táskáktól a takarókig: Foltvarrás Szilvivel online magazin:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése